25 mei 2018 – Freitagabend Konzert mit “Männerchor Herrliberg”

Posted on mei 6, 2018 in Nieuws, Optredens

25 mei 2018 – Freitagabend Konzert mit “Männerchor Herrliberg”

Vrijdag 25 mei 2018  – Feestelijk ‘Freitagabend Konzert’ in het Raadhuis van Hilversum

Het Zwitserse ‘Männerchor Herrliberg’ organiseert jaarlijks een koorreis. Dit jaar komt het koor naar Nederland en geeft samen met ‘Singers Vrouwen Kleinkoor’ uit het Gooi eenmalig een bijzonder dubbelconcert op een prachtige locatie! Op vrijdagavond 25 mei om 20:00 uur kunt u luisteren naar beide koren in de fraaie Burgerzaal van het Raadhuis in Hilversum.

Voor de pauze zingen de heren met een divers programma waarin ook volop ruimte is voor typisch Zwitserse muziek van bijvoorbeeld Ignaz Heim, Kurt Lissmann en Joseph Bovet.
Na de pauze brengen de dames indringende oude en nieuwe klassieke muziek ten gehore, van onder andere Charpentier, Sweelinck, Schubert en Poulenc. Beide koren sluiten gezamenlijk af met een voor deze gelegenheid gearrangeerde Duitse versie van Amazing Grace.

Het belooft een heel bijzondere avond te worden en u bent van harte welkom! Het Raadhuis opent de deuren vanaf 19:30 uur. Toegang is gratis, er is een vrijwillige collecte na afloop als tegemoetkoming in de kosten.